Monday 6 August 2012

Prolog

Akhirnya terhasil blog aku yg pertama, setelah mencuba separuh jalan beberapa kali. Blog ni sekadar berkongsi minat aku dengan dunia horology. Koleksi jam aku yang tak seberapa, tapi kepuasan bila membelek2 kesemuanya mmg 'priceless'. Tak dinafikan aku meminati jam-jam 'high end' swiss macam tag heuer, ullyse nardin, termasuk rolex dan macam2 lagi lah. Tapi kurang mampu, aku tumpukan pada jam-jam vintage yang cantik (pada mata aku) dan tak mahal sangat. Selalu la aku melawat kedai2 jam yg ada jual jam2 vintage. Beli satu dua buat pakai ke pejabat, "janji rare, hehehe"

Minat aku mula beralih kepada jam diver secara tak sengaja. Dengan niat nak dapatkan jam vintage yg cantik, aku terjumpa jam seiko diver skx007 bermuka oren. Seronok rasa bila dapat jam tu dan melalui pembacaan di internet, baru la aku tau ada banyak 'keluarga' seiko diver dan juga diver dari jenama2 yang lain. Dari situ aku mulakan koleksi jam2 diver yang bersesuaian dengan budget aku.

Nanti aku share koleksi aku kat sini.

Dah nak masuk waktu berbuka, so Selamat Berbuka Puasa pada umat Islam.

~nunwauro~

No comments:

Post a Comment